Saját edzői referenciák

Ragány Ábel, tanuló és a Kettlebell Fehérvár girja sportolója

Kettlebell Fehérvár - Ragány Ábel17 éves, tanuló vagyok. A sport, mozgás nem ismeretlen számomra. Öttusázással töltött éveim után úgy döntöttem, hogy teljes mértékben más jellegű sportot szeretnék űzni. Egyik ismerősünk ajánlotta a kettlebellt. Ekkor ismertem meg Kerekes Ferencet, a Kettlebell Fehérvár vezetőjét, edzőjét.

Profi szaktudásának és hozzáállásának köszönhetően sikerült elsajátítanom az alapokat. Ezalatt az idő alatt megismertem a girjasportot is. Azóta már több versenyen is részt vettem, eredményesen. 2016 áprilisában az IUKL Magyarország versenyén, 16 kg-os girjával arany érmet szereztem. Ezt kizárólag a csapatomnak köszönhetem.

Nem mellesleg jelentős testi és szellemi átalakuláson mentem keresztül, amit többen meg is jegyeztek a környezetemben. Hogy miért is szeretem csinálni? Mert teljesen kikapcsolja az embert. Kiüríti az elmét és megtanítja az embert arra, hogy az életben két úr van amit tisztelni kell, a kitartás és az akaraterő.

Oláh Tamás, Kajak-Kenu szakedző:

Kettlebell Fehérvár, Oláh Tamás referenciaMár évek óta gondolkodom azon, hogy a hagyományos kajak-kenus erőfejlesztések mellett más alternatív erőfejlesztő módszereket, eszközöket, gyakorlatokat alkalmazzak. Így leltem rá többek között a kettlebellre is. Ezután megkértem Kerekes Ferencet, hogy tanítsa meg a szakosztály válogatott versenyzőinek az alapokat a helyes technikai végrehajtást.  Feri a maga határozottságával maximalizmusával vetette bele megát a feladatba és néhány alkalom után tökéletes technikai végrehajtást produkálta a kenus fiúk és a kajakos lányok. A téli alapozó programba már nyugodt szívvel terhelhetem a versenyzőket kettlebellel is.

Oláh Tamás
Kajak- Kenu szakedző

 

 

Dr Óvári Attila mozgásszervi rehabilitációs szakorvos története:

Fotó: Kriszta Fotó

40-es éveim közepére jelentős túlsúlyt halmoztam fel, nem mozogtam. 174 cm-es magasságomhoz 103 kg voltam. Vérnyomásom és vércukrom is magasabb volt, a legkisebb terhelésre lihegtem. Úgy döntöttem gyógyszerszedés nélkül próbálom megoldani a problémámat.

Tervezett kalóriacsökkentéssel és fokozatosan megkezdett futással két év alatt 36 kg-t fogytam, 67 kg-os testsúlyt értem el. Terepfutó, félmaratoni versenyeken vettem részt, a súlyomat tartottam, vérnyomásom, vércukrom rendeződött. Ennek ellenére izomtömegem csökkent, a kizárólagos kardióedzések mellett az állóképességem jó volt, de gyengének éreztem magam, és futósebességem fejlődése is megtorpant.
Húzódzkodtam, fekvőtámaszoztam, de az egyedül végzett erősítés rendkívül unalmas volt, és nem is túl hatékony.

Az Alexandra könyvesboltban böngészgetve találtam rá A kezd el a kettlebellt című könyvre. A módszer szimpatikusnak tűnt, és az interneten kerestem székesfehérvári edzéslehetőséget. Múlt év (2011) március elejétől edzek heti kétszer Kerekes Ferenc RKC instruktor csoportjával, heti egyszer pedig otthon. Emellett heti kétszer vagy munkabeosztásomtól függően háromszor 10 km-t futok lehetőleg terepen, vagy télen havas időben spinningelek. Általában heti egy pihenőnapot tartok.

Testösszetételem jelentősen javult. Testsúlyom 70 kg körül stabilizálódott, ugyanakkor 3 kg-os súlynövekedés mellett derékbőségem csökkent, övem egy lyukkal beljebb van. Futósebességem is nőtt, annak ellenére hogy kevesebbet futok heti 30 km-rel. A kezdő 12 kg-os súly helyett már 20 kg-ossal dolgozok.
A jól és fokozatosan felépített edzések mellett nem sérültem meg, a kapitális izomlázakon kívül egyéb bajom nem volt sőt korábbi váll panaszaim is megszűntek. Az edzések kicsit cross-fitt jellegűek medicin-labdával, zsámolyon ugrálással, saját testsúlyos szabadgyakorlatokkal, köteles edzésekkel fűszerezve. Így a terhelés változatosabb, harmonikusabb a fejlődés, és kisebb a sérülésveszély.

Az edzésrendszer legfőbb erényeit a törzs és mély hátizomzat alapos megerősítésében, valamint az állóképesség és robbanékonyság egyidejű fejlesztésében látom. Nem utolsósorban élvezetes és nem unalmas, valamint egyszerű eszközöket igényel és kis helyen is végezhető. A társaság tagjai egymást motiválják. Edzőnk képes minket átlendíteni a holtpontokon, jól látja mikor vagyunk még tovább terhelhetők, vagy mikor jutottunk erőnk végére. Fejlődésünket rendszeresen elvégzett tesztekkel ellenőrzi, hibákat korrigálja.

Úgy érzem megtaláltam a számomra ideális edzésformát.

Fotó: Kriszta Fotó

Bogár Gábor, az Euro One-Cube Pro MTB Team ügyvezetőjének hozzászólása:

Kettlebell Fehérvár referenciák

2008-ban hallottam először a Kettlebellről. Nagyon megtetszett benne az eszköz egyszerűsége és a mozgások sokoldalúsága. Számomra mint Mountain Bike versenyző és edző fontos szempont, hogy olyan kiegészítő, erősítő sportot találjak amit 100%-ban hasznosítani tudok a kerékpár sportban. Ezt a Kettlebellben találtam meg, mivel a leghatékonyabban erősíti meg a has, far és mély hátizmokat. A Kettlebell gyakorlatok eléggé összetettek és teljes koncentrációt igényelnek. Edzéseinken komoly fegyelem van, de ez szükséges is, hogy senki ne sérüljön meg. Magas szinten űzni a Kettlebellt és szépen szabályosan mozogni a súllyal egy dolog, de ezt a tudást érthető módon átadni másoknak már sokkal nehezebb feladat. Kerekes Ferenc ebben nagyon jó és hamar megszerettette velem a Kettlebellt. Köszönet érte!

Bedák Zsolt véleménye:

Kettlebell Fehérvár - Bedák Zsolt

Teljesen más izmokat mozgat meg, mint amit eddig a sportpályafutásom alatt megszoktam.
Erő állóképesség, illetve gyorsaság fejlesztésében veszem hasznát az RKC edzéseknek.
Edzésen nagy kedvencem a ropeworkout, amivel extrém terhelést lehet elérni sérülés kockázata nélkül.
Az edzéseken jó társaság, és jó hangulat vár.

Üdv
Bedák Zsolt